Εάν παρακολουθήσετε πρόσφατες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, θα εκπλαγείτε από τις διαφορετικές εικόνες του κάθε δημιουργού για το μέλλον, όπως αυτές φαίνονται μέσα από τα κοστούμια του Χόλυγουντ.
Σε κάθε περίπτωση, οι μπλούζες, τα φορέματα και γενικά τα πάντα φαίνονται να είναι καλύτερα από αυτά που έχουμε στη διάθεση μας αυτή τη στιγμή, είτε πρόκειται για casual ρούχα, είτε για πιο επιμελημένες και επίσημες εμφανίσεις.
Η τάση για πιο φιλικά προς το περιβάλλον και προς τα ζώα υλικά φαίνεται να είναι πιο εμφανής, ακολουθώντας μία τάση της μόδας που έχει ήδη ξεκινήσει.
Το παρόν και το μέλλον της ψηφιακής μόδας
Η ψηφιακή μόδα προσφέρει ήδη στους δημιουργούς ρούχων ευκαιρίες να δημιουργήσουν χωρίς περιορισμός και να δώσουν στους καταναλωτές μία νέα εικόνα για το μέλλον. Παράλληλα, η νέα γενιά φέρεται να υποστηρίζει την ιδέα της ψηφιακής μόδας, θεωρώντας την ένα αναμενόμενο βήμα εξέλιξης.
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια χρησιμοποιούν τη μόδα για την ένδυση χαρακτήρων και συνολικά οι χρήστες ξοδεύουν δισεκατομμύρια ευρώ για να προσφέρουν μία “πινελιά” μόδας στους ψηφιακούς τους χαρακτήρες, πχ. με μπλούζες γυναικείες στους χαρακτήρες του παιχνιδιού Sims ή με παντελόνια και άλλα ρούχα στους χαρακτήρες Fortnite, LoL κλπ.
Αυτές οι εκδηλώσεις δεν πρέπει να μας φαίνονται άσχετες με την εξέλιξή της μόδας στον πραγματικό κόσμο.
Οι νέες τεχνολογίες στην υπηρεσία της μόδας
Υπάρχουν ήδη τεχνολογίες, όπως οι τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας (VR) που μας επιτρέπουν να πάρουμε μία ιδέα για το μέλλον.
Mέσα από αυτές τις τεχνολογίες και φορώντας τον απαραίτητο εξοπλισμό, μπορεί κανείς να κατεβάσει τα ρούχα που επιθυμεί να φορέσει για παράδειγμα εικονικές γυναικείες μπλούζες, ορατές στους άλλους μέσω της επαυξημένης πραγματικότητας, δηλαδή του συνδυασμού πραγματικών αντικειμένων με ψηφιακές απεικονίσεις.
Χαρακτηριστική ως προς αυτή την τάση ήταν η εβδομάδα μόδας το 2018 στο Λονδίνο, όπου πραγματοποιήθηκε μία αντίστοιχη παρουσίαση.
Η τεχνολογία, ωστόσο, χρησιμοποιείται στη μόδα ήδη και πέρα από αυτές τις εικονικές εκφάνσεις της, στούντιο και σχεδιαστές χρησιμοποιούν τεχνολογίες 3D, τόσο για την ακριβή μέτρηση των διαστάσεων των πελατών τους, όσο και για την 3D εκτύπωση των δημιουργιών τους.
Στο χώρο της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, η Nike προσφέρει ήδη σήμερα την παραμετροποίηση των υποδημάτων της μέσω διαδικτύου και έχει οραματιστεί επίσημα την 3D εκτύπωση των προϊόντων της στο σπίτι από τους ίδιους.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν παντελόνια γυναικεία και κάθε είδους ρούχο για άνδρες και γυναίκες.
Οι ίδιοι καταναλωτές γίνονται σχεδιαστές όταν το επιθυμήσουν και εφόσον δεν καλύπτονται από τις έτοιμες προτάσεις της αγοράς.
Η δημιουργικότητα του καταναλωτή
Μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες η βιομηχανία της μόδας θα πάψει να έχει αυτή ενδεχομένως τον κύριο λόγο για τη δημιουργικότητα, η οποία θα περάσει στην πλευρά των καταναλωτών.
Οι ίδιοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν τα σχέδια και τα χρώματα που θέλουν να φορέσουν. Επιπλέον τα έξυπνα υφάσματα θα αποτελούν μία επιπλέον επιλογή.
Τα υφάσματα αυτά αποτελούν μία υβριδική μορφή υφάσματος και τεχνολογίας και θα μπορούν να συνδέονται με ασύρματα δίκτυα όπως είναι τα 5G, προσφέροντας επιπλέον χαρακτηριστικά που θα σχετίζονται τόσο με την επικοινωνία, σου και με την ίδια την λειτουργικότητα των ρούχων μας.
Από όπου κι αν συνεχίσουμε να προμηθευόμαστε τα ρούχα μας, η μόδα θα διατηρήσει την ταυτότητα της ως μορφή εκφράσεις και απόδρασης, ιδίως καθώς η κλιματική αλλαγή δυσκολεύει γενικότερα τα πράγματα.
Η μόδα θα αποτελεί πάντα τον καθρέφτη των εξελίξεων της κοινωνίας μας.